A. Consultanta cu privire la derularea procedurilor: procedura simplificata/licitatie deschisa/negociere fara publicare/procedura competitiva
- Consultanta cu privire la alegerea modalitatii de atribuire;
- Consultanta cu privire la intocmirea documentatiei de atribuire;
- Consiliere privind elaborarea Caietului de sarcini;
- Asistenta acordata autoritatii contractante cu privire la publicarea documentatiei in SEAP (inclusiv a modificarilor ce se impun in urma verificarii efectuate de verificatorii ANAP, daca este cazul);
- Asistenta in preluarea observatiilor formulate de verificatorii documentatiei de atribuire din cadrul ANAP (daca este cazul);
- Asistenta in solicitarea si derularea procedurii de conciliere in relatia cu ANAP;
- Asistenta acordata autoritatii contractante la elaborarea propunerilor pentru raspunsurile la eventualele solicitari de clarificari formulate de potentialii ofertanti si publicarea acestora in SEAP;
- Consultanta generala in desfasurarea procedurii de atribuire, inclusiv evaluarea ofertelor.
Prin evaluarea ofertelor se intelege:
– Pentru autoritati contractante atat evaluarea DUAE, cat si evaluarea propunerilor tehnice, propunerilor financiare si a documentelor justificative privind indeplinirea cerintelor de calificare solicitate de autoritatea contractanta prin documentatia de atribuire. Evaluarea cuprinde si formularea clarificarilor care reies a fi necesare ca urmare a evaluarii ofertelor, precum si analiza raspunsurilor la aceste clarificari primite din partea ofertantilor;
– Participare ca expert cooptat in cadrul comisiei de evaluare a ofertelor, dar fara atributii de verificare a ofertelor din punct de vedere tehnic.
- Asistenta acordata autoritatii contractante la elaborarea raportului procedurii, inclusiv a comunicarilor;
- Consiliere acordata autoritatii contractante pentru transmiterea in SEAP a declaratiei privind participantii la procedura;
- Consiliere acordata autoritatii contractante pentru completarea formularului de integritate si transmiterea acestuia catre ANI;
- Asistenta acordata autoritatii contractante la elaborarea punctelor de vedere la eventualele contestatii;
- Asistenta acordata autoritatii contractante la intocmirea acordului-cadru/contractului aferent procedurii de atribuire;
- Consultanta privind elaborarea punctelor de vedere pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de ofertanţi;
- Consiiere cu privire la intocmirea dosarului achizitiei publice.
B. Consultanta cu privire la achizitii directe:
- Consultanta privind intocmirea referatelor de necesitate;
- Consultanta privind intocmirea caietelor de sarcini (daca este cazul);
- Consultanta privind analiza catalogului electronic;
- Consultanta privind initierea/acceptarea achizitiilor directe din catalogul electronic;
- Consultanta privind elaborarea documentatiilor de atribuire si publicarea anunturilor de publicitate in SEAP (atunci cand este cazul);
- Consultanta privind notificarea trimestriala in SEAP a achizitiilor directe.
C. Consiliere privind aspecte procedurale sau legislative in domeniul achizitiilor publice.
- Elaborare puncte de vedere cu privire la diverse aspecte legislative;
- Elaborare puncte de vedere cu privire la spetele inaintate de Compartimentul de Achizitii Publice;
- Consultanta privind utilizarea catalogului electronic;
- Analiza si indrumarea modului de realizare a Programului Anual al Achizitiilor Publice;
- Analiza si indrumarea modului de realizare a Strategiei Anuale de Achizitii;
- Informarea periodica in legatura cu modificarile legislative din domeniul achiziţiilor publice.